Les institucions públiques, com ara biblioteques, museus i arxius, són propietàries, actualment, d’un contingent enorme d’objectes saquejats, i estan organitzades entorn d’estructures imperials que faciliten la normalització d’aquests patrimonis en aquestes institucions.
El seminari, basat en aquesta presumpció, pretén fornir un marc de treball per a la discussió de les potencialitats transformadores dels fons culturals imperials, i diferents modalitats per desmuntar-ne els llegats.
Seminari: Modalitats i iniciatives de reparació, restitució i repatriació
A la Fundació Antoni Tàpies (Carrer Aragó, 255. Barcelona, Catalunya)
11 i 12 de desembre de 2019.
Preu. gratuït
Programa:
Dimecres, 11 de desembre
17.00 h. Presentació del seminari.
17.15 h. Ariella Aïsha Azoulay. Errata.
17.45 h. Françoise Vergès. Benvingut al gran museu de patologia colonial
18.00 h. Pausa cafè.
18.15 h. Susan Meiselas. Recordar el Kurdistan. Tornar a formar part de Kurdistan.
18.45 h. Kadder Attia.
19.15 h. Taula rodona amb Ariella Aïsha Azoulay, Kader Attia, Susan Meiselas, Françoise Vergès, Hagar Ophir.
Dijous, 12 de desembre
17.00 h. Presentació del seminari.
17.15 h. Ariella Aïsha Azoulay. Errata.
17.45 h. Françoise Vergès. Benvingut al gran museu de patologia colonial
18.00 h. Pausa cafè.
18.15 h. Susan Meiselas. Recordar el Kurdistan. Tornar a formar part de Kurdistan.
18.45 h. Kadder Attia.
19.15 h. Taula rodona amb Ariella Aïsha Azoulay, Kader Attia, Susan Meiselas, Françoise Vergès, Hagar Ophir.
Dijous, 12 de desembre
18.00 h. Projecció de cinema: Un-Documented – Undoing Imperial Plunder (In-documentats – Desmuntar el pillatge imperial), 2019. 34’45’’. Presentada per l’autora, Ariella Aïsha Azoulay.
19.00 h. Hagar Ophir. Recalling History (Recordar la història), 2019. Una performance que crea l’espai per a un mètode experimental de produir un tipus d’història no lineal, de ram embastat, utilitzant pràctiques de sessió de comunicació amb els morts.
19.00 h. Hagar Ophir. Recalling History (Recordar la història), 2019. Una performance que crea l’espai per a un mètode experimental de produir un tipus d’història no lineal, de ram embastat, utilitzant pràctiques de sessió de comunicació amb els morts.
.